Znakowanie odzieży

znakowanie odziezy

Znakowanie odzieży firmowej

Znakowanie odzieży to popularna usługa, z której możemy skorzystać bezpośrednio w hafciarni czy drukarni, jak również za pośrednictwem agencji reklamowej, która zleci wykonanie znakowania w naszym imieniu. W jakim celu znakujemy odzież? Jakie techniki znakowania odzieży sprawdzają się najlepiej?

Znakowanie odzieży w służbie firmowego wizerunku

Pierwszym z zastosowań znakowania w przypadku odzieży jest znakowanie odzieży pracowniczej. Poprzez nanoszenie na odzież służbową elementów takich, jak logo/logotyp firmy czy imię pracownika tworzymy swoisty dress code, który:

  • integruje załogę,
  • buduje świadomość marki,
  • zwiększa rozpoznawalność marki,
  • zwiększa zaufanie potencjalnych klientów.

Decydując się na znakowanie odzieży pracowniczej warto wziąć pod uwagę  metodę, która zapewnia trwałe rezultaty, jednocześnie pozwalając na precyzyjne odwzorowanie projektu. Logo/logotyp na odzieży pracowniczej nie może być zbliżony do oryginału lub do niego podobny – musi być dokładnie taki sam. W tej roli najlepiej sprawdza się haft. Klasyczny haft maszynowy jest trudny, kosztowny i nie zawsze gwarantuje uzyskanie pożądanego efektu w postaci wysokiej powtarzalności wzoru na kolejnych elementach odzieży. Na szczęście z pomocą w tym przypadku przychodzi haft komputerowy, który zapewnia:

  • precyzję odwzorowania,
  • wysoką jakość,
  • dużą powtarzalność,
  • krótki czas realizacji zamówienia.

Znakowanie odzieży w celach marketingowych

Doskonałym pretekstem do znakowania odzieży są działania marketingowe. W zależności od reprezentowanej branży oraz grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć znakowaniu promocyjnemu możemy poddać praktycznie każdy element odzieży oraz akcesoria:

  • czapki,
  • koszulki,
  • torby,
  • bluzy sportowe,
  • spodenki.

Haft może mieć postać haftu płaskiego lub haftu 3D. Nowoczesna technologia daje nam praktycznie nieograniczone możliwości projektowania i realizacji systemów znakowania tekstyliów. Należy przy tym pamiętać, że w przypadku odzieży pozostającej w bezpośrednim kontakcie z ciałem miejsce haftu nie powinno być przypadkowe. Źle wybrane może powodować dyskomfort podczas użytkowania odzieży i przynieść rezultat odwrotny od zamierzonego.